Yleiset ehdot
1. Yleistä
Me, jotka vastaamme sivustosta www.homeroom.fi, olemme osa Ellos Finland OY, Y-tunnus 1442131-6, 501 10 Borås, Sweden ("Homeroom"). Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Homeroomiin.
Homeroomilta ostavan asiakkaan sekä lasku- tai tiliasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, hakemalla vakuutusta, laskua tai tiliä, tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja ja/tai mobiilisovellustamme.
Pidätämme oikeuden tarvittaessa muuttaa näitä ehtoja, ilmoittamatta siitä etukäteen. Tilaustasi koskee se versio ehdoista, jonka hyväksyt tilauksesi yhteydessä.
1.1 Yhteystiedot
Asiakaspalvelun puhelinnumero:
09 85621177 pvm/mpm
Asiakaspalvelun sähköpostiosoite:
customerservice@homeroom.fi
Asiakaspalvelun aukioloajat:
Maanantaista perjantaihin klo 8.00–18.00.
Chat:
Löydät chattimme napsauttamalla "chat-kuvaketta" verkkosivustomme oikeassa kulmassa. Jos kuvake ei näy, chat ei ole tällä hetkellä käytettävissä.
Yhteydenottolomakkeemme ja yleisimmät kysymykset ja vastaukset löydät FAQ
Osoite:
Homeroom, 501 86 Borås, Sweden
Käyntiosoite:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sweden
Y-tunnus:
1442131-6
2. Hinnat ja maksut
Meistä riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, valuuttakurssien tai arvonlisäveron muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja ja muita kuluja. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 25,5 %. Mikäli arvonlisävero muuttuu, varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja vastaavalla summalla.
2.1 Toimituskulut
Suurin osa valikoimastamme lähetetään suoraan eri varastoilta ja tavarantoimittajilta. Tämän vuoksi tilauksesi voidaan jakaa useisiin paketteihin ja toimituksiin. Toimitusmaksu veloitetaan pakettikohtaisesti ja se perustuu kunkin yksittäisen paketin painoon ja tilavuuteen. Kokonaiskuljetuskustannukset, toimitustapa ja toimitusaika tilauksellesi näet, kun olet syöttänyt toimitusosoitteesi kassalla. Enintään 20 kg painavat vakiopaketit voidaan toimittaa agenteille tai pakettilaatikoille, mutta mittoja on rajoitettu. Muut toimitukset toimitetaan vain kotiinkuljetuksella. Mukavuutesi vuoksi tarjoamme myös sisäänkantoa suuremmille tavaroille lisämaksua vastaan. Tämä maksu veloitetaan normaalin kuljetusmaksun lisäksi.
Normaali paketti:
Palvelupiste 0-20 kg: 3,90 EUR
PostNord pakettiautomaatti 0-20 kg: 3,90 EUR
Posti pakettiautomaatti 0-20 kg: 5,90 EUR
Normaali paketti - kotiinkuljetus:
0-10 kg: 9,90 EUR
10-35 kg: 19,90 EUR
Tavarat suuremmalla painolla tai tilavuudella - kotiinkuljetus tontin rajalle/ulkoportille:
10-50 kg: 44,90 EUR
50-99 kg: 54,90 EUR
Yli 100 kg: 59,90 EUR
Tavarat suuremmalla painolla tai tilavuudella - lisämaksu
Lisäpalvelu sisäänkanto: +49 EUR
Lisäpalvelu sisäänkanto ja pakkausten palautus: +69 EUR
2.2 Palautusmaksut ja muut maksut
Palautusmaksu normaali paketti: 0 EUR
Palautusmaksu suurille/ painaville tuotteille: 29,50 EUR
Paketin noutamatta jättämisestä perittävä maksu/ei vastaanotettua toimitusta 19,90 EUR
3. Toimitustavat
Suurin osa valikoimastamme lähetetään suoraan eri varastoilta ja tavarantoimittajilta. Tämän vuoksi tilauksesi voidaan jakaa useisiin paketteihin ja toimituksiin. Toimitusmaksu veloitetaan pakettikohtaisesti ja se perustuu kunkin yksittäisen paketin painoon ja tilavuuteen. Kokonaiskuljetuskustannukset, toimitustapa ja toimitusaika tilauksellesi näet, kun olet syöttänyt toimitusosoitteesi kassalla. Enintään 20 kg painavat vakiopaketit voidaan toimittaa agenteille tai pakettilaatikoille, mutta mittoja on rajoitettu. Muut toimitukset toimitetaan vain kotiinkuljetuksella. Tarjoamme myös kätevän sisäänkannon lisämaksusta. Tätä maksua veloitetaan normaalin toimituskulun lisäksi.
Valitse toimitustapa ja varmista, että yhteystietosi sekä osoitteesi ovat oikein ennen tilauksen hyväksymistä, koska niitä ei voi korjata jälkikäteen. Mikäli haluat tilata muuhun kuin osoitteeseen jossa olet kirjoilla, voit tehdä tilauksen korttimaksua vastaan, lisätietoja tästä löydät FAQ:stamme. Jos toimitus viivästyy merkittävästi, tilaus voidaan peruuttaa. Tarjoamme seuraavat toimitustavat:
Palvelupiste - normaali paketti
Hinta on 3,90 EUR ja toimitetaan valittuun palvelupisteeseen PostNordin toimesta. Tarjotaan paketeille, jotka painavat 0-20 kg ja joiden pituus on enintään 140 cm. Ilmoitetaan tekstiviestillä. Voit seurata pakettia PostNordin verkkosivuilla käyttämällä toimitusvahvistuksen mukana lähetettyä seurantanumeroa tai PostNord-mobiilisovelluksen kautta.
Postnord Pakettiautomaatti - normaali paketti
Hinta on 3,90 EUR ja se toimitetaan valittuun PostNordin pakettiautomaattiin. Tarjotaan paketeille, jotka painavat 0-20 kg ja mahtuvat pakettiautomaattiin. Ilmoitetaan tekstiviestillä. Voit seurata pakettia PostNordin verkkosivuilla käyttämällä toimitusvahvistuksen mukana lähetettyä seurantanumeroa tai PostNord-mobiilisovelluksen kautta.
Posti Pakettiautomaatti - normaali paketti
Hinta on 5,90 EUR ja se toimitetaan valittuun Postin pakettiautomaattiin. Tarjotaan paketeille, jotka painavat 0-20 kg ja mahtuvat pakettiautomaattiin. Ilmoitetaan tekstiviestillä. Voit myös seurata toimitustasi sovelluksessa "Oma Posti".
Kotiinkuljetus - normaali paketti
Toimituskulut perustuvat paketin painoon ja ne maksavat alkaen 9,90 EUR. Saat tekstiviestin PostNordilta ehdotetulla toimitusajalla. Jos aika ei sovi sinulle, voit muuttaa sitä rajoitetun ajanjakson aikana PostNordilla. Paketti voidaan toimittaa myös silloin, kun et ole kotona, valinta tehdään toimitusajan valinnan yhteydessä. Mikäli valitset, että paketti jätetään osoitteeseesi ilman kuittausta, olet vastuussa paketista siitä hetkestä lähtien, kun kuljettaja on jättänyt paketin. Voit seurata pakettia PostNordin verkkosivuilla toimitusvahvistuksessa olevalla seurantatunnuksella.
Kotiinkuljetus - suuret tai painavat tuotteet
Suuremmat tai raskaammat tavarat toimitetaan aina kotiisi ja ne edellyttävät asumista ajokuntoisen tien varrella. Toimitusmaksu perustuu tuotteen painoon tai tilavuuteen ja maksaa alkaen 44,90 EUR. Toimitetaan PostNordin tai Postin kautta. Kotiinkuljetus tapahtuu tontin rajalle, jos asut omakoti- tai rivitalossa, tai kiinteistön ulko-ovelle, jos asut kerrostaloasunn. Lisämaksusta voit tilata toimituksen sisäänkannon sekä pakkausten palautuksen. Kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi. Muista, että sinun täytyy olla kotona vastaanottamassa toimitusta.
4. Maksutavat
Käytämme Elpyä maksupalvelujen tarjoajana ostaessasi meiltä. Elpy kuuluu Homeroomin tapaan Ellos Groupiin. Elpy on yhteistyö Resurs Bankin ja Ellos Groupin välillä, ja sen tavoitteena on mahdollistaa Ellos Groupin yrityksille helpot maksuratkaisut yhdessä ja samassa palvelussa. Valitset itse miten haluat maksaa tilauksesi ja käsittelet kätevästi maksujasi osoitteessa elpy.com. Lasku- tai osamaksutilihakemuksen yhteydessä tehdään luottotarkastus maksukykysi arvioimiseksi. Mikäli tilaus ylittää aiemmin myöntämämme ostorajan, voidaan sinulle myöntää korkeampi ostoraja luottotarkastuksen jälkeen. Tarjoamme seuraavia maksutapoja:
Kortti - Maksa suoraan kassalla
Kun valitset maksutavan Kortti, maksat maksukortillasi suoraan kassalla. Käytämme 3D Securea ja salaamme aina korttisi numeron, mikä tekee ostoksestasi turvallisen. Hyväksymme Visa, Visa Electron ja Mastercard kortit. Veloitus tapahtuu suoraan ostohetkellä. Korttimaksun hoitaa Ellos AB.
30-120 päivän lasku - Osta nyt, maksa myöhemmin
Elpyn 30–120 päivän laskusta on saatavana erilaisia vaihtoehtoja erilaisilla maksuehdoilla. Nykyisen 30–120 päivän laskun maksuaika ja kulut vaihtelevat. Laskusta, jonka maksu on seuraavan kalenterikuukauden lopussa ja jonka luottoaika on noin 30–60 päivää, veloitetaan 2,95 euron käsittelymaksu. Laskusta, jonka maksu on sen kalenterikuukauden lopussa, joka on kaksi kuukautta ostokuukauden jälkeen ja jonka luottoaika on noin 60–120 päivää, veloitetaan 4,90 euron käsittelymaksu. Mikäli olet valinnut maksutavaksi 30–120 päivän laskun ja haluat siirtää maksupäivää eteenpäin, kirjaudu sisään osoitteessa elpy.com ja siirrä maksupäivää pientä maksua vastaan joko 10 tai 30 päivää klikkaamalla "Maksuvaihtoehdot". Mikäli et maksa laskua ajallaan, sinulta veloitetaan muistutusmaksu. Digitaalinen lasku lähetetään sähköpostitse ja tekstiviestinä. Lisätietoja 30–120 päivän laskun maksutavasta löydät kohdasta 30–120 päivän laskun ehdot. Lue 1.10.2023 jälkeen tehtyjen ostosten 30-120 päivän laskun yleiset luottoehdot täältä.
Maksa kuun lopussa – Kuukausilasku
Valitessasi Maksa kuun lopussa -maksutavan kootaan kaikki jakson aikana tehdyt Elpy-ostosi yhdelle laskulle. Laskutuslisä 2,90 EUR/lasku. Mikäli laskua ei makseta laskussa ilmoitetun ajan kuluessa, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja alta.
Lisätietoja kuukausilaskusta:
Lue yleiset luottoehdot ennen 24.4.2023 luodulle kuukausilaskulle täältä. Lue yleiset luottoehdot 24.4.2023 jälkeen luodulle kuukausilaskulle täältä. Lue yleiset luottoehdot 01.10.2023 jälkeen luodulle kuukausilaskulle täältä.
Maksa erissä – Osamaksutili
Valitsemalla maksutavaksi Osamaksutilin voit jaksottaa maksut eriin jopa 36 kuukaudelle. Silloin voit maksaa haluamasi summan vasta seuraavassa kuussa sekä jaksottaa ostojesi maksut sinulle sopiviin eriin. Voit koota kaikki Elpy-ostosi samalle tilille.
Luotonantajan veloittama luoton korko vuosikorkona ilmaistuna on korkolain 12 §:ssä tarkoitettu viitekorko lisättynä 15 prosenttiyksiköllä ja se lasketaan tililaskun lähettämishetkellä käytetylle luoton määrälle. Luoton korko ei kuitenkaan voi ylittää 20:tä prosenttia. Jos viitekorko on negatiivinen, sen katsotaan olevan nolla luoton korkoa määritettäessä. Luoton korko voi siten vaihdella 15 ja 20 prosentin välillä viitekoron muutosten mukaisesti. Suomen Pankki vahvistaa viitekoron kaksi kertaa vuodessa, viitekorkokausien ollessa 1.1.–30.6. ja 1.7.–31.12. Efektiivinen vuosikorko on tällä hetkellä 29.91%. Käsittelymaksu on 2.90 EUR/kk.
Lisätietoja osamaksutilistä:
Lue yleiset luottoehdot ennen 24.4.2023 luodulle kuukausilaskulle täältä. Lue yleiset luottoehdot 24.4.2023 jälkeen luodulle kuukausilaskulle täältä. Lue yleiset luottoehdot 01.10.2023 jälkeen luodulle kuukausilaskulle täältä.
5. Sopimus ja peruuta tilaus
5.1 Sopimus
Kun olet tehnyt tilauksesi, lähetämme tilausvahvistuksen siitä, että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Useimmissa tapauksissa se saapuu muutamassa minuutissa, mutta joskus se voi kestää hieman kauemmin. Mikäli olet tilannut viikonloppuna, saattaa sähköposti viiväsyä ensimmäiseen arkipäivään asti ennen kuin se lähetetään. Muista tarkistaa roskaposti, jos et löydä sähköpostia. Tilausvahvistus toimii vahvistuksena siitä, että sopimus on tehty sinun ja meidän välillä. Jos emme jostain syystä voi hyväksyä tilaustasi, ilmoitamme tästä sinulle mahdollisimman pian.
5.2 Peruuta tilaus
Kun olet klikannut "Vahvista tilaus", et voi enää tehdä mitään muutoksia tilaukseesi. Joissain tapauksissa on mahdollista peruuttaa tilaus kokonaan ennen kuin lähetämme sen sinulle, tämä riippuu siitä kuinka pitkällä käsittely tilauksen osalta on meidän järjestelmissämme. Useimmissa tapauksissa käsittely on hyvin nopeaa. Jos haluat perua tilauksesi, soita meille suoraan numeroon 09 85621177 niin voimme vastata, onko se mahdollista. Muussa tapauksessa sinulla on mahdollisuus käyttää peruutusoikeuttasi ja palautusoikeuttasi kohdan 6 mukaisesti.
6. Palautus ja vaihto
6.1 Peruuttamisoikeus/palautusoikeus
Lain mukaan sinulla kuluttajana on lakisääteinen peruuttamisoikeus 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mukavuuden vuoksi tarjoamme myös täyden 30 päivää palautusoikeuden tuotteen vastaanottamisesta. Peruuttamisoikeus ja palautusoikeus tarkoittavat, että sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi mistä tahansa syystä ja saada rahasi takaisin. Peruuttamis-/palautusoikeutesi koskee kaikkia verkkosivustollamme myytäviä tuotteita, paitsi erityisesti mukautettuja tuotteita (eli tuotteita, jotka on valmistettu ohjeidesi mukaan tai joihin on tehty henkilökohtaisia mukautuksia). Riippumatta siitä, haluatko käyttää lakisääteistä peruuttamisoikeutta vai tarjoamaamme 30 päivän palautusoikeutta, palautus käsitellään samalla tavalla.
Sinulla on oikeus avata tuotteen pakkaus ja kokeilla/tutkia tuotetta, mutta muista käsitellä sitä huolellisesti ja vain siinä määrin kuin on tarpeen sen ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi. Jos palautushenkilöstömme arvioi palautuksen käsittelyn aikana, että tavaran käsittely on merkinnyt sen arvon alenemista, arvon aleneminen voidaan vähentää hyvityksestäsi.
Peruuttami-/palautusoikeutesi käyttämiseksi sinun ei tarvitse ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Seuraa vain toimituksen mukana tulevia palautusohjeita ja palauta tuote 30 päivän kuluessa. Haluatko silti ilmoittaa meille haluavasi käyttää peruutus- tai palautusoikeuttasi, voit ottaa meihin yhteyttä "Asiakaspalvelu" -osion kautta verkkosivuillamme tai yhteystiedoilla, jotka on ilmoitettu näiden yleisten ehtojen kohdassa 1.1. Löytyy myös vakioilmoitus peruuttamisoikeuden käyttämisestä Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivustolta (www.kkv.fi), jota voit käyttää tai ladata täältä. Jos otat meihin yhteyttä sähköpostitse, saat lyhyen ajan sisällä vahvistuksen sähköpostisi vastaanottamisesta. Kaavakkeen käyttö on täysin vapaaehtoista. Et tarvitse kaavaketta käyttääksesi peruutus- tai palautusoikeuttasi.
Huomioi, että et käytä peruutusoikeuttasi, jos vain jätät noutamatta tai vastaanottamatta tilauksesi ilman selkeää ilmoitusta peruutusoikeuden käytöstä. Tässä tapauksessa sinulle veloitetaan maksu noutamattomasta paketista, katso kohta 6.3. Tämän maksun välttämiseksi suosittelemme, että noudat aina tuotteen ja palautat sen, jos olet katunut ostosta.
Muista palauttaa tuote meille ilman tarpeetonta viivytystä ja viimeistään 30 päivää siitä päivästä, kun vastaanotit tavaran. Voit lukea lisää siitä, miten palautat tuotteen meille kohdasta 6.4.
Jos palautat koko tilauksesi, hyvitämme tavaroiden arvon sekä normaalit toimituskulut, mutta emme kalliimman toimitustavan valinnasta aiheutuneita lisäkuluja. Normaalit toimituskulut vastaavat halvinta saatavilla olevaa toimitusvaihtoehtoa kassalla. Jos päätät palauttaa vain osan tilauksestasi, emme palauta tavallisia toimituskuluja tai muita lisämaksuja, koska maksut ovat riippumattomia tilaamiesi tuotteiden määrästä.
Emme tarjoa peruutusoikeutta sellaisista sisäänkantopalveluista, jotka olemme suorittaneet ja jotka olet maksanut. Tämä tarkoittaa, että sinulla ei ole oikeutta saada takaisinmaksua, jos olemme jo suorittaneet sisäänkantopalvelun. Jos valitset sisäänkantopalvelun tilaukseesi, olet tietoinen ja suostut siihen, että sisäänkantopalvelu suoritetaan välittömästi tilauksesi toimituksen yhteydessä eikä sinulla ole peruutusoikeutta palveluun.
Normaalien pakettien palautus on ilmaista. Palautusmaksu suurille tai painaville tavaroille on 29,50 EUR per paketti. Lue lisää hyvityksistä kohdasta 6.5.
6.2 Vaihto-oikeus
Jos olet ostanut pienemmän tuotteen, voit yleensä rekisteröidä palautuksesi online-palautussivumme kautta. Siinä tapauksessa palautuslomakkeessasi on QR-koodi, jonka skannaat matkapuhelimellasi kirjautuaksesi suoraan palautussivullesi. Voit myös kirjautua sisään osoitteessa homeroom.fi/returns ja täytä sinne lähetysluettelosta löytyvä palautuskoodi. Jos tuotetta on saatavilla eri koossa ja olet tilannut laskua tai osamaksua vastaan, voit helposti tehdä vaihdon suoraan palautussivulla. Valitse palautuksen syy kyseiselle tuotteelle, jos toinen koko on varastossa, sinulta kysytään haluatko vaihtaa kokoa ja kokovaihtoehdot näytetään. Vaihtotuote lähetetään automaattisesti sinulle ilman toimituskuluja ja uusi lasku luodaan vaihdetulle tuotteelle. Tuotteen palautuksesta palautettava summa vähennetään olemassa olevasta laskustasi heti kun olet palauttanut tuotten lähimpään palvelupisteeseesi. Jos pakettisi ei sisällä palautuskoodia tai haluat tehdä toisen vaihdon (esim. toiseen väriin), voit tehdä uuden tilauksen verkkosivustomme kautta. Lue lisää palauttamisesta kohdasta 6.4.
6.3 Noutamaton paketti
Jos et nouda pakettiasi tai vastaanota toimitustasi annetussa ajassa, se lähetetään automaattisesti takaisin meille. Kun pakettisi on palautettu ja käsitelty, saat takaisin maksamasi summan tuotteista paketissa/toimituksessa, lukuun ottamatta mahdollisia lisämaksuja. Tämän jälkeen sinulta veloitetaan lunastamattomasta lähetyksestä 19,90 EUR maksu, joka vastaa lisääntyneitä käsittelykuluja ja kuljetusyhtiöiden maksuja. Jos olet maksanut tilillä tai laskulla, maksu veloitetaan laskullasi. Jos olet maksanut kortilla, maksu vähennetään kortille palautettavasta summasta.
6.4 Kuinka palautan tuotteen
Noudata toimituksessasi olevia palautusohjeita, jotka eroavat tilaustyypistä riippuen. Jos olet ostanut pienemmän tuotteen, voit yleensä rekisteröidä palautuksesi online-palautussivumme kautta. Siinä tapauksessa palautuslomakkeessasi on QR-koodi, jonka skannaat matkapuhelimellasi kirjautuaksesi suoraan palautussivullesi. Voit myös kirjautua sisään osoitteessa homeroom.fi/returns ja täytä sinne lähetysluettelosta löytyvä palautuskoodi. Palauta käyttämätön tuote kaikkine tunnisteineen alkuperäispakkauksessa, jos pakkaus on käyttökelvoton, voit käyttää toista vastaavaa pakkausta. Huolehdi, että pakkaat tuotteen hyvin, jotta se suojautuu kuljetuksen aikana.
Lisätietoja palauttamisesta sekä miten toimit jos sinulla ei ole palautuslomaketta/ palautustarraa löydät FAQ:stamme. Jos tarvitset lisäapua, ota yhteyttä meihin käyttämällä yhteydenottolomaketta, jonka löydät täältä tai "Asiakaspalvelu" -osion alta verkkosivullamme. Säilytä palautuskuittisi, kunnes olet saanut meiltä ilmoituksen palautuksesi käsittelystä, sillä se on todiste palautuksen lähettämisestä. Normaalisti palautus- tai reklamaatiokäsittely kestää noin 2 viikkoa tuotteen takaisinlähetyksestä, mutta voi kestää hieman kauemmin pyhien ja huippusesonkien aikaan. Normaalien pakettien palautus on ilmaista. Palautusmaksu suurille/painaville tavaroille on 29,50 EUR per paketti. Jos palautuksesi on reklamaatio tai olet saanut väärän tuotteen, palautusmaksua ei veloiteta.
6.5 Maksun palautus
Kun käytät peruutusoikeuttasi/palautusoikeuttasi, maksun palautus tapahtuu viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet mahdollisen ilmoituksesi siitä, että haluat käyttää peruutusoikeuttasi/palautusoikeuttasi. Emme kuitenkaan tee maksun palautusta ennen kuin olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen tai kun olet toimittanut todistuksen siitä, että olet palauttanut tuotteen, riippuen siitä, kumpi tapahtuu ensin.
Jos maksun palautus tapahtuu reklamaation vuoksi, se suoritetaan ilman tarpeetonta viivytystä. Joskus kuitenkin voi kestää hieman kauemmin, sillä erityisesti elektroniikkatuotteiden kohdalla voi olla tarve tehdä vianetsintä/korjaus ennen kuin maksun palautus on ajankohtainen.
Rahanpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytettiin tilauksen tekemiseen. Kortilla ostettaessa hyvitys suoritetaan samalle pankkikortille, josta rahat veloitettiin. Huomaa kuitenkin, että kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet hyvityksen tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi. Jos sinulle jää hyvitystä laskuostoksen jälkeen, saat Elpyltä sähköpostin, jossa on ohjeet yksinkertaiseen hyvitykseen osoitteessa elpy.com. Mikäli olet ostanut osamaksutilille tai kuukausilaskulle, voit jättää rahat odottamaan seuraavaa kertaa, kun ostat osamaksutilille tai kuukausilaskulle. Hyvityssumma vähennetään automaattisesti uuden laskun yhteydessä. Huomaa, että summaa ei vähennetä kassalla tehdessäsi tilausta, vaan se vähennetään seuraavasta laskustasi. Rahanpalautus tapahtuu Trustlyn kautta. Jos tarvitset lisäapua, voit soittaa Elpyn/Resurs Bankin asiakaspalveluun numerossa 09 8562 1170.
7. Reklamaatio
Jos tuotteesi on viallinen tai jos toimituksessa on virhe tai viivästys, voit valittaa tuotteesta/ostoksesta edellyttäen, että virhe on alkuperäinen eikä johdu esim. tuotteen väärästä käytöstä. Huomaa kuitenkin, että sinun on tehtävä valitus kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun olet löytänyt tai sinun olisi pitänyt havaita virhe. Kahden kuukauden sisällä tehdyt valitukset katsotaan aina ajoissa ilmoitetuiksi. Suosittelemme, että tarkistat tuotteesi kohtuullisen ajan kuluessa sen vastaanottamisesta. Ole varovainen, ettet pahenna vikaa jatkamalla tuotteen käyttöä vian havaitsemisen jälkeen. Hyväksytyn reklamaation tapauksessa oikeutesi perustuvat Kuluttajansuojalakiin.
Jos kyseessä on kuljetusvaurio, lue lisää kohdassa 7.1.
Jotta reklamaatioprosessi sujuisi mahdollisimman mutkattomasti, voit ottaa meihin yhteyttä mielellään reklamaatiolomakkeella, jonka löydät täältä tai "Asiakaspalvelu" -osiosta verkkosivuillamme. Löydät myös yhteystietomme kohdasta 1.1. Kuvaile vikaa ja liitä mukaan kuvia tuotteen vioista/mahdollisesti vaurioituneesta pakkauksesta, mieluiten eri kulmista otettuja kuvia. Asiakaspalvelu antaa sinulle sitten ratkaisuehdotuksen tuotteen viasta riippuen. Mikäli hyväksyt mahdollisen hinnanalennuksen/korvauksen ratkaisuksi, luovut reklamaatio- ja palautusoikeudesta korvatun vian suhteen. Jos haluat palauttaa tuotteen arvioitavaksi ottamatta yhteyttä meihin, noudata paketissa mukana olevia palautusohjeita ja merkitse oikea palautuskoodi vaurioituneelle tuotteelle.
Lisätietoja palauttamisesta sekä miten toimit jos sinulla ei ole palautuslomaketta/ palautustarraa löydät FAQ:stamme. Jos tarvitset lisäapua, ota yhteyttä meihin käyttämällä yhteydenottolomaketta, jonka löydät täältä tai "Asiakaspalvelu" -osion alta verkkosivullamme. Säilytä palautuskuitti, kunnes olet saanut meiltä ilmoituksen valituksesi käsittelystä, koska se on todiste palautuksen lähettämisestä. Jos haluat itse hoitaa palautuksen meille, pyydämme sinua lähettämään tuotteen takaisin palautusosoitteeseemme, joka löytyy kohdasta 1.1. Voit lukea lisää siitä, miten palautat tuotteesi meille kohdasta 6.4.
Kun olemme vastaanottaneet reklamoimasi tuotteen, palautusosastomme päättää hyväksytäänkö reklamaatio. Useimpien tuotetyyppien kohdalla osto hyvitetään hyväksytyn reklamaation yhteydessä. Yksittäiset tuotetyypit, kuten esimerkiksi elektroniset tuotteet, yleensä korjataan tai vaihdetaan uuteen tuotteeseen tuotteen hyvittämisen sijaan, mikäli mahdollista. Jos ostoksesi peruutetaan, meillä saattaa joissain tapauksissa olla lain mukaan oikeus tehdä vähennys hyödyllisyydestä, mikä tarkoittaa, että saatat joutua maksamaan meille korvauksen hyödystä, joka sinulla on ollut tuotteesta. Tällöin vähennys vähennetään palautuksesta.. Mahdolliset hyvitykset suoritetaan mahdollisimman pian, ja samalle maksutavalle, jota käytit ostohetkellä. Lue lisää hyvityksistä kohdasta 6.5.
Jos reklamaatio hyväksytään, hyvitämme toimitus- ja palautuskulut sekä mahdolliset lisäkulut valitusta tuotteesta. Jos tilauksessa on reklamoidun tuotteen lisäksi muita tuotteita, emme hyvitä mahdollisia toimituskuluja tai lisämaksuja. Maksut lisätään tilaukseen riippumatta siitä kuinka monta tuotetta olet tilannut. Hyvitämme kuitenkin mahdolliset palautusmaksut. Mikäli reklamaatiota ei hyväksytä, tuote lähetetään sinulle takaisin.
7.1 Kuljetusvauriot
Pyydämme teitä tarkistamaan pakkauksen suoraan toimituksen yhteydessä kuljettajan ollessa vielä paikalla. Jos havaitset vaurioita, pyydämme sinua ilmoittamaan kuljettajalle, joka tekee merkinnän rahtikirjaan. Huomautus on meille tärkeä rahdinkuljettajaa kohtaan esittämämme vaateen kannalta, mutta se ei vaikuta sinun valitusoikeuteesi.
Ota kuvia vaurioituneesta pakkauksesta (mieluiten useasta kulmasta) ennen tuotteen avaamista ja muun osan tutkimista. Ota kuvia lisävaurioista. Ilmoita sitten vahingosta asiakaspalveluumme reklamaatiolomakkeella, jonka löydät täältä tai nettisivujemme kohdasta "Asiakaspalvelu". Muista liittää kuvia.
Jotta voimme tehdä reklamaation rahdinkuljettajalle, sähköpostisi on täytynyt saapua meille rajoitetun ajan kuluessa toimituksesta, joten pyydämme ottamaan meihin välittömästi yhteyttä tapauksissa, joissa se on mahdollista. Jos otat meihin yhteyttä myöhemmin, valituksesi käsitellään normaalien valitusmenettelyjen mukaisesti.
8. Muuta
8.1 Lahjakortti
Myymme lahjakortteja. Kirjoita etusivun hakukenttään "lahjakortti", niin saat esille kaikki lahjakorttimme. Ilmoita vastaanottajan sähköpostiosoite, nimi ja tervehdys. Maksat tavalliseen tapaan kassalla ja lahjakortti lähetetään sähköpostitse ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Lahjakortin voi tilata ainoastaan korttimaksulla. Lahjakortissa on yksilöllinen koodi, joka ilmoitetaan kassalla. Jos et osta koko summalla kerralla, voit käyttää saman koodin seuraavaalla tilauksellasi. Lahjakortin voimassaoloaika on 24 kuukautta.
8.2 Elektroniikkatakuu
Kaikilla myymillämme elektronisilla laitteilla on vähintään yhden vuoden takuu. Tuotteen takuuaika ilmoitetaan kotisivullamme tuotetekstissä. Laskusi tai tilauserittelysi on voimassa takuutodistuksena ja mahdollinen korjaus kestää yleensä 2-5 viikkoa. Muista, että takuu ei ole voimassa, jos tuotetta on käsitelty väärin. Jos tuotteessa havaitaan vika, on siksi tärkeää, että käyttöohjeet on luettu huolellisesti ennen tuotteen lähettämistä meille, jotta varmistetaan, että tuote on asennettu / käsitelty oikein. Tällä tavoin vältät kaikki kulut, jotka muutoin saattaisimme veloittaa sinulta, jos valtuutettu korjaamo arvioi, että asia ei ole takuukysymys. Kaikilla myymillämme sähkötuotteilla on oltava suomenkielinen käyttöohje. Jos tuotteella ei ole suomenkielistä käyttöohjetta, se on ilmoitettava tuotteen tuotetekstissä.
8.3 Elektroniikkapalautukset
Kaikista käytetyistä elektroniikkatuotteista on huolehdittava ympäristön parantamiseksi. Olemme liittyneet Sertyyn, joka kierrättää ja huolehtii sähkötuotteidemme palautuksista turvallisella tavalla.
8.4 Väärinkäyttö
Ilmoitamme poliisille kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä jotka kohdistuvat meihin yrityksenä. Pidätämme oikeuden hylätä tilauksen, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja /tai muuta sivustomme väärinkäyttöä.
8.5 Tuki ja saatavuus
Tavoitteemme on vastata kysymyksiin sähköpostitse 24 tunnin sisällä kysymyksesi vastaanottamisesta. Aikaselvitys koskee vain aukioloaikojamme (arkisin 08:00-18:00) sekä jo tehtyihin tilauksiin, reklamaatioihin tai peruuttamisoikeuteen liittyvissä tiedusteluissa. Jos emme ole vastanneet sähköpostiisi 48 tunnin kuluessa, ilmoitamme sinulle viivästyksestä.
8.6 Väärä hinnoittelu ja värintoisto
Pyrimme aina siihen, että verkkosivuillamme on oikeaa tietoa, mutta joskus se voi valitettavasti olla väärää. Tuotteen hinta tai muut siihen liittyvät tiedot voivat joissain tapauksissa olla virheellisiä. Jos virhe havaitaan ennen toimitusta ja kyseessä on ilmeinen typografinen, paino- tai hinnoitteluvirhe, jonka olet tajunnut tai sinun olisi pitänyt havaita, pidätämme oikeuden peruuttaa ostoksesi ja hyvittää sinulle tuotteen. Jos näin tapahtuu, otamme sinuun tietysti yhteyttä. Pidätämme myös oikeuden painovirheisiin ja epätarkkuuksiin markkinoinnissamme ja uutiskirjeissämme sekä mahdollisiin varastovirheisiin. Erilaiset näytöt ja näyttöasetukset voivat vaikuttaa tuotteiden värintoistoon verkkosivuillamme, emmekä siksi voi taata, että tuotteiden sävyt ovat täysin oikein.
8.7 Riidanratkaisu
Jos sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, eikä ongelmia voida ratkaista myyjäyrityksen kanssa, voit hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Kuluttajariitalautakunnan www.kkv.fi tai Euroopan komission sivuston kautta https://ec.europa.eu/odr. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan, www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta. Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustolla www.kkv.fi.
8.8 Force majeure
Homeroom on vapautettu suorittamasta tämän sopimuksen mukaisia laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.
Nämä ehdot päivitettiin 02.10.2024